Загальне
Щербина О.А.
Київський національний університет будівництва і архітектури
Огляд конференції MaharaMoodleMoot 2014 - Paris
З 4 по 6 червня в університеті Нова Сорбонна (Париж, Франція) проходила десята міжнародна науково-практична конференція MaharaMoodleMoot 2014 [1], на якій було зроблено 63 доповіді та проведено 12 майстер-класів фахівцями з 14, переважно франкомовних, країн світу.
Як учасник цієї конференції, я хотів би звернути увагу нашої спільноти користувачів Moodleна деякі моменти в організації роботи інших спільнот, зокрема проведення таких конференцій, як MoodleMoot, щоб спробувати використати цей досвід в Україні.
Зараз ми живемо в епоху виникнення і розвитку соціальних мереж. Це нове явище виступає як інструмент, що дозволяє вирішувати суспільні проблеми, і тим самим сприяє розвитку самого суспільства. По суті такою соціальною мережею є і спільнота користувачів Moodle, об'єднаних навколо її офіційного сайту moodle.org. Оскільки багато хто з учасників нашої конференції поки що не є активним учасником цієї спільноти, ми спочатку тут коротко розкажемо про неї, тому що конференції MoodleMoot проходять не частіше, ніж раз на рік, а форуми moodle.org працюють щоденно.
Зараз на сайті moodle.org зареєстровані 33 спільноти користувачів [2], з яких 29 об'єднують користувачів за мовною ознакою, є також окремі англомовні спільноти користувачів, що використовують Moodle для бізнес-застосувань, для вивчення іноземних мов, для сертифікації з Moodle і також Facilitators Corner - місце спілкування адміністраторів вказаних вище спільнот.
Конференція MaharaMoodleMoot 2014 - це місце, де раз на рік очно зустрітися представники франкомовної спільноти користувачів Moodle з усього світу. Це досить чисельна і потужна спільнота. За кількістю учасників і обговорень, які в ній відбувається, вона десь у 2-3 рази перевершує російськомовну. Звісно, найбільшою є англомовна спільнота, форуми якої структуровані за функціональною ознакою: є форуми з конкретних ресурсів і діяльностей, інших компонентів Moodle тощо. Однак, виявляється, що деякі корисні для нас розробки, наприклад, модуль Репозиторій компетентностей [3], не представлені серед плагінів на сайті moodle.org, отже ми могли б про них нічого не знати, якби відслідковували лише те, що відбувається в англомовній спільноті. Отже, з цього можна зробити висновок, що нам, українським користувачам Moodle, доцільно також моніторити, все що відбувається у інших спільнотах, а ще краще співпрацювати з ними. Для цього ми вже маємо все необхідне - власний простір на сайті moodle.org[4] і свою конференцію MoodleMoot, яку ми проводимо вже в третє.
Як видно з самої назви - MaharaMoodleMoot, конференція присвячена не тільки платформі Moodle, а й інтегрованій з нею платформі Mahara [5, 6], призначеній для створення студентських портфоліо. На жаль, в Україні поки що ця платформа, і взагалі практика ведення студентами своїх портфоліо, не набула достатнього використання, хочане тільки в країнах Заходу, а навіть у наших ближніх сусідів останнім часом багато робиться для впровадження портфоліо в практику роботи закладів освіти, причому не тільки вищих, а й середніх.
Річ у тім, що для ефективної організації електронного навчання кожний його учасник повинен мати свій робочий простір. Якщо курс Moodle - це власний простір викладача, до якого на певний час одержують доступ студенти, то пртфоліо - навпаки, є власним простором студента, де зберігаються результати його навчальної діяльності, до яких він може відкривати доступ викладачам, майбутнім роботодавцям, іншим студентам, з якими він виконує спільні проекти, тощо.
Розглянемо тепер деякі деталі проведення і організації конференції MaharaMoodleMoot 2014 - Paris. Щоб стати її учасником, кандидати мали подати тези своїх доповідей ще за два з половиною місяці до її початку. При цьому організаційний комітет, сформував тематичні напрями, обговоренню яких на даній конференції буде надано перевагу. Остаточне рішення програмного комітету було оголошене майже за два місяці до початку конференції, отже всі учасники мали достатньо часу для одержання віз тощо.
Організаційний внесок за участь у конференції, що покривав і обіди в студентській їдальні, культурну програму в формі відвідин археологічного музею, та урочистий фуршет, складав 200 євро, однак один із авторів кожної доповіді звільнявся від сплати цього внеску.
Конференція проходила два з половиною дні. Доповідачі виступали в трьох аудиторіях паралельно. Після обіду паралельно з доповідями проводилися ще й майстер-класи теж у трьох комп'ютерних класах паралельно. Отже доводилось обирати, які доповіді чи майстер-класи відвідувати. Щоправда, усі доповіді (але, на жаль не майстер-класи) записувалися на відео, доступне на сайті конференції і зараз.
В фойє університету відбувалася виставка-презентація ІТ-компаній, що займаються розробкою апаратного і програмного забезпечення для галузі освіти.
Завершилась конференція загальними зборами асоціації Moodle, яка, серед іншого, опікується організацією конференцій та збереженням її матеріалів у вільному доступі. Місце проведення визначається на конкурсній основі, шляхом голосування всіх потенційних учасників, і щоразу змінюється.
Зрозуміло, що тут ми не маємо змоги зробити детальний огляд змісту представлених на цій конференції доповідей, але рекомендуємо всім зацікавленим зробити це самостійно, зареєструвавшись на сайті конференції. Звісно, хто не володіє французькою, не зможе переглядати відеозаписи доповідей, зате, скориставшись браузером з вбудованим перекладачем, зможе прочитати їх тексти. Наприклад, багатьох може зацікавити доповідь [7] про розробку нових засобів тестового контролю знань студентів, що передбачають друк на папері створених у Moodle тестових питань, сканування і розпізнавання введених студентами відповідей, їх обробку та збереження результатів у тестовій системі платформи Moodle.
У передмові до своєї доповіді, присвяченій організаційним аспектам, використання системи Moodleдля проведення тестового контролю знань студентів в умовах денної форми навчання [8], я розповів нашим колегам про Україну, передав вітання від української Moodle-спільноти, і пообіцяв, на наступній конференції MoodleMoot Ukraine постаратися зробити огляд MaharaMoodleMoot 2014 - Paris.
Список використаних джерел1.MaharaMoodleMoot 2014 - Paris. // [Електронний ресурс]. Режим доступу:http://moodlemoot2014.univ-paris3.fr/
2.Welcome to the Moodle community forums. // [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://moodle.org/course/
3.Васильєва К.С., Щербина О.А. Засоби оцінювання компетентностей в Moodle. // [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://2013.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=46
4.Moodle в Україні. // [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://moodle.org/course/view.php?id=17228
5.Mahara opensourceeportfolios. // [Електронний ресурс]. Режим доступу:https://mahara.org/
6.Система електронних портфоліо Mahara. // [Електронний ресурс]. Режим доступу:http://2014.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=43
7.QCM Papier auto-corrigé. // [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://moodlemoot2014.univ-paris3.fr/course/view.php?id=213
8.Aspects organisationnels d'utilisation de système de test Moodle en présentiel // [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://moodlemoot2014.univ-paris3.fr/course/view.php?id=167