Загальне
Запорожченко Т.П.
Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Г. Шевченка
ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО МЕТОДИЧНОГО КОМПЛЕКСУ "МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ "МАТЕМАТИКА" У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
Зміни в освітній галузі «Математика» зумовили необхідність оптимізації процесу формування математичної компетентності майбутніх учителів початкової школи. На нашу думку, одним зі шляхів удосконалення цього процесу є впровадження електронного методичного комплексу, розробленого у середовищі Moodle, що й було покладено в основу нашого дослідження.
Підготовчим етапом до впровадження комплексу було забезпечення лекційних занять мультимедійними презентаціями та видання навчально-методичного посібника, орієнтованого на практичне забезпечення дисципліни «Методика навчання освітньої галузі «Математика».
Із метою систематизації навчальної інформації, створення можливостей навчання у зручний час та забезпечення інтерактивної взаємодії було розроблено електронний методичний комплекс, який упроваджується в освітній процес факультету початкового навчання. Даний комплекс створено відповідно до загальновизначених вимог та з урахуванням особливостей навчальної дисципліни. Він спрямований на забезпечення всіх форм роботи студентів та має наступну структуру:
- опис навчальної дисципліни (навчальна програма та робоча навчальна програма);
- лекційне забезпечення курсу (текстові лекції доповнені презентаціями);
- плани практичних занять (теоретичні питання, практичні завдання, завдання для самоконтролю, зразки конспектів уроків з математики);
- завдання для самостійної роботи;
- календарне планування з математики для 1-4 класів;
- перелік рекомендованих Міністерством освіти і науки України програм, підручників та посібників;
- модульний контроль (система тестів за кожним змістовим модулем);
- орієнтовна тематика рефератів (тематика доповідей до щорічної студентської науково-практичної конференції «Методика навчання математики: історія, сучасний стан, перспективи»;
- питання до екзамену;
- глосарій;
- список рекомендованої літератури;
- додатки (електронні версії чинних підручників з математики, відео уроків математики).
Для роботи в системі студенти реєструються, отримують персоніфікований доступ до можливостей системи та можуть ознайомлюватися із запропонованими матеріалами. Система тестів захищена додатковими паролями, що дозволяє забезпечити їх виконання студентами у чітко визначений час. Результати навчальних досягнень відображаються в електронному журналі, що дозволяє вчасно корегувати рівень оволодіння навчальним матеріалом.
Відтак, запропонований нами електронний методичний комплекс, розроблений у середовищі Moodle може бути спрямовано на розвиток самостійності, ініціативності, професійного інтересу та формування математичної компетентності майбутнього вчителя початкової школи.